Trening kreatywności – ćwicz. 1

Ken Robinson pisze, że dla niektórych medytacja może okazać się uciążliwa. Dla innych będzie ratunkiem, sposobem zdobycia dystansu, ujawnieniu pomysłów osiadłych gdzieś w zakamarkach pamięci.  Warto wypróbować kilka sposobów i wybrać ćwiczenia najodpowiedniejsze dla siebie. Żyjemy w czasach, w których w każdej chwili coś nas rozprasza, więc nawet kilka minut medytacji dziennie może być dla nas potężnym sposobem na ponowne połączenie się z sobą samym i na wynurzenie poczucia tego, kim tak naprawdę jesteśmy. Jak większość rzeczy wartych zrobienia, nie jest to łatwe, ale przynosi w końcu korzyści.

A oto ćwiczenie:

  • Usiądź wygodnie z plecami wyprostowanymi, ale swobodnie. Zamknij oczy.

  • Weź głęboki oddech przez nos, wstrzymaj powietrze przez kilka sekund i powoli wypuść.

  • Postaraj się skupić na przepływie powietrza przez swoje ciało. Powtórz to powoli cztery lub pięć razy.

  • Następnie oddychaj normalnie przez kilka minut i postaraj się nadal koncentrować na swoim oddechu.

  • Kiedy przypadkowe myśli przyjdą Ci do głowy – a bez wątpienia przyjdą – nie staraj się ich powstrzymać. Nadal koncentruj się na oddechu, rozluźnij się i po prostu bądź.

  • Po około pięciu minutach – po dziesięciu, jeśli dasz radę – otwórz oczy i zrelaksuj się w ciszy jeszcze przez kilka minut.

Wypróbujcie. Jeśli podczas ćwiczenia lub po jego zakończeniu pojawią się jakieś myśli, które chcielibyście zanotować, zróbcie to w swoich dzienniczkach – w dowolnej formie.

A przede wszystkim, jeśli za pierwszym razem nie wyjdzie Wam tak, jak byście tego chcieli, nie poddawajcie się. Po kilku próbach na pewno zobaczycie postępy.

Czy dzięki temu ćwiczeniu udało wam się zdobyć dystans, lub bardziej otworzyliście się na kreatywne rozwiązania, a może pojawiły się jakieś nowe pomysły? Zachęcamy do podzielenia się swoimi wrażeniami na naszej stronie.

Kolejne ćwiczenie już wkrótce.

Tekst w kategorii: Trening Kreatywności.