Trening kreatywności – ćwicz. 2

Oto drugie ćwiczenie:

1Na dużej kartce papieru zrób listę kluczowych słów, lub zbierz ilustracje, które określają wszystkie rzeczy, jakie robisz w ciągu swojego typowego tygodnia. Lista może obejmować spotkania, pisanie e-maili, sprzątanie, zakupy, kontakty towarzyskie, wszelkie dojazdy, naukę, surfowanie po Internecie, słuchanie muzyki, plewienie w ogródku, oglądanie filmów, płacenie rachunków, trening fizyczny, opiekowanie się dzieckiem.
Życie każdego jest inne. Jakie jest Twoje?

2Używając różnych kolorów podkreśl czynności, które naturalnie pogrupowałbyś ze sobą. Kategorie mogą na przykład obejmować pracę płatną, pracę niepłatną, rekreację, życie towarzyskie, hobby, trening fizyczny. Stwórz takie kategorie, jakie będą najodpowiedniejsze dla Ciebie.

3Na drugiej kartce papieru dla każdej z tych kategorii narysuj osobny okrąg. Niech rozmiary okręgów będą mniej więcej odpowiadały ilości czasu, jaki poświęcasz na daną kategorię w tygodniu. Jeśli pracujesz trzy razy więcej niż się relaksujesz, okrąg kategorii „praca” powinien być trzy razy większy. W każdym z okręgów wpisz kluczowe słowa czy ilustracje danej kategorii.

4Teraz pomyśl o swoich odczuciach względem rzeczy, które robisz. Czy na przykład kochasz swoją pracę, ale nie przepadasz za treningami? Może kochasz bycie w towarzystwie, a nie lubisz nauki? Używając różnych kolorów podkreśl daną rzecz zgodnie z tym, czy:

  1. lubisz ją;
  2. jest w porządku;
  3. nie lubisz jej.

5Na nowej kartce papieru narysuj jeden duży okrągi podziel go mniej więcej na trzy części, żeby zobrazować, ile czasu poświęcasz na to, co lubisz robić, ile na to, co jest po prostu w porządku, a ile na to, czego nie lubisz. Jak to wygląda? Jak podzieliłby się ten tort w skali miesiąca albo roku?

Poświęć trochę czasu na odzwierciedlenie układu swojego życia, jaki obrazuje to ćwiczenie.
Jakie masz w związku z nim odczucia?
Jaki zakres elastyczności tu widzisz?
Co chciałbyś zmienić?
Dlaczego?
Co możesz zmienić już teraz, a co zajmie Ci więcej czasu?
Czy masz poczucie tego, gdzie chciałbyś się znaleźć?
Jeśli nie masz, nie przejmuj się tym. Dojdziesz do tego na drodze do swojego Żywiołu. Kolejne ćwiczenie, które może w tym pomóc, przedstawimy już niedługo.

W razie pytań lub wątpliwości zachęcamy do kontaktu, a także do dzielenia się swoimi wrażeniami w komentarzach. Jeśli medytacja nie przyniosła jeszcze oczekiwanych rezultatów, bardzo mocno zachęcamy – ćwicz dalej. Skupienie i relaksacja nie od razu wszystkim wychodzi, jednak jest to potężna metoda połączenia się z sobą samym i myślenia w nowy sposób, dlatego warto poświęcić czas, by ją sobie wypracować.
Tekst w kategorii: Trening Kreatywności.